سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با مدل های جدید پرده زبرا آشنا شوید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرده های کرکره ای از گذشته های دور در منازل، راهروها و ادارات و شرکت ها وجود داشتند و با پیشرفت صنعت پرده سازی، مدل های جدیدتر و مدرن تری وارد بازار شدند، ماند شیدرول، پرده زبرا و پرده رومن. ویژگی مشترک اکثر کرکره ها این است که نمیتوان نور و سایه را به طور درستی تنظیم کرد، یعنی وقتی بخواهید کرکره را پایین بکشید، فضا کاملا وارد سایه می شود و در هنگام بالا کشیدن کرکره، نور خورشید به طور کامل داخل خانه می شود و در این صورت حریم خصوصی افراد نیز محافظت نخواهد شد. پرده زبرا با بهره گیری از آخرین تکنولوژی و ظاهر منحصر به فرد خود، این مشکل کرکره ها را برطرف کرده و یک پله از سایر مدل پرده ها ایستاده است. علاوه بر آن پرده زبرا می تواند تاثیر زیادی در تغییر دکوراسیون منزل و محیط کار شما داشته باشد. اگر شما نیز به دنبال روشی مقرون به صرفه و مطمئن برای بهبود دکوراسیون داخلی منزل خود هستید، توصیه میکنیم که خرید پرده زبرا را یکی از انتخاب های خود قرار دهید. در این مطلب میخواهیم مدل پرده زبرا، کاربرد آن، انواع پرده زبرا و جدیدترین مدل های آن در سال 2021 را به شما معرفی کنیم.

 

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا را می توان تلفیقی از هنر و نوآوری دانست. در مدل پرده زبرا یک پرده شیدرول و یک کرکره به صورت لایه های افقی و یکی درمیان روی هم قرار گرفته اند، به همین دلیل به این مدل، زبرا یا راه راه می گویند. رایج ترین و ساده ترین مدل پرده زبرا، پارچه و تور میباشد که در آن پارچه و تور به صورت لایه های افقی و یک در میان قرار گرفته اند، یعنی یک لایه پارچه و یک لایه تور.
نور خورشید از قسمت توری پرده زبرا وارد فضا شده و قسمت پارچه ای نور آفتاب را مسدود میکند، به همین دلیل به مدل پرده زبرا، پرده شب و روز نیز میگویند. کرکره زبرا به دو صورت دستی و کنترلی در بازار موجود است. 

پرده زبرا دستی یا کنترلی؟

پرده زبرا دستی، به کمک یک ریسه که در سمت راست یا چپ پرده وجود دارد، به غلطک متصل می شود و از این طریق می توان آن را به میزان دلخواه بالا و پایین کشید، اما در مدل کنترلی، به کمک کنترل از راه دور به راحتی می توان از هر نقطه ای در خانه میزان نور پرده خود را تنظیم کنید. 

کاربرد پرده زبرا

پرده زبرا به دلیل دوام بالا، تنوع طرح و رنگ، نصب و شستشوی آسان جزء پرده هایی است که در فضاهای مختلف از جمله پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه، راهرو آپارتمان، شرکت ها و ادارات استفاده کرد. 

جدیدترین مدل های پرده زبرا 

اگر قصد خرید پرده زبرا برای پذیرایی یا اتاق خواب خود را داشته باشید، قطعا با چالش بزرگی رو به رو خواهید شد، زیرا امروزه این پرده در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع در بازار موجود است. این مدل ها عبلرتند از پرده زبرا ساده، چاپی، طرح دار، پلیسه ای، سیلوئت و سه بعدی.

پرده زبرا ساده

ساده ترین مدل های پرده زبرا از لایه های افقی و موازی تور و پارچه تشکیل شده که هیچ طرح و الگوی خاصی هم ندارند. اگر میخواهید با کمک کرکره زبرا تغییر شگرفی در دکوراسیون پذیرایی، اتاق خواب یا آشپزخانه خود ایجاد کنید، می توانید رنگ آن را با رنگ سایر وسایل ست کنید، مثلا برای پرده پذیرایی، می توانید رنگ پرده زبرا را مطابق با رنگ مبلمان، دیوارها یا فرش خود انتخاب کنید.

پرده زبرا طرح دار

این دسته از پرده های زبرا، دارای طرح هایی مانند گل، طبیعت، پروانه و الگوهای دیگر است که فضا را از سادگی و یکنواختی خارج میکند. توصیه میکنیم که پرده زبرا طرح دار را برای فضاهایی استفاده کنید که دیوارها، مبلمان و سایر اکسسوری ها بسیار ساده باشند تا ترکیب آنها در کنار هم هارمونی زیبایی را به وجود بیاورد. 

پرده زبرا چاپی

در گذشته پرده های چاپی چندان طرفدار نداشتند، زیرا کیفیت تصاویر چاپی روی پرده بسیار پایین بود، به همین خاطر این مدل پرده ها خیلی سریع از بازار جمع شدند اما با پیشرفت تکنولوژی چاپ، حالا پرده های زبرا چاپی به یکی از بهترین و محبوب ترین مدل های پرده تبدیل شده اند. هیچ محدودیتی برای طرح های پردهای چاپی وجود ندارد، شما میتوانید از طرح شخصیت های کارتونی تا صورت انسان را روی این مدل ها پیدا کنید. 

 

 

جدید ترین مدل های پرده زبرا

پرده زبرا سه بعدی

پرده زبرا سه بعدی یکی از جدیدترین مدل های پرده زبرا میباشد که به دلیل کاربرد بالا، تنوع طرح و رنگ و ظاهر منحصر به فردی که دارد بسیار محبوب شده است. پرده زبرا سه بعدی از دو لایه موازی که بر روی یکدیگر قرار دارند تشکیل شده است و همان طور که از نام آن مشخص است و دارای اشکال هندسی و طرح های کلاسیک و مدرن میباشد. از مدل پرده زبرا سه بعدی معمولا برای پرده اتاق خواب کودک و نوجوان استفاده می شود.

پرده زبرا مناسب برای پذیرایی کدام است؟

پرده پذیرایی مهم ترین پرده منزل است زیرا افراد خانواده در پذیرایی دور یکدیگر جمع می شوند و وعده های غذایی را در آنجا میل میکنند و مهمان ها هم در این محیط حضور پیدا میکنند، بنابراین باید پرده پذیرایی مناسبی را باید نصب کنید که هم از نظر ظاهری زیبا و رسمی باشد و هم اینکه حریم خصوصی افراد را حفظ کند. پرده زبرا ساده و طرح دار برای دکوراسیون های ساده و مینیمال بسیار ایده آل میباشد. برای اینکه پذیرایی جلوه بیشتری داشته باشد، می توانید رنگ پرده زبرا را با رنگ مبلمان، کوسن ها، فرش و رنگ دیوار ست کنید. 

پرده زبرا مناسب برای اتاق خواب

پرده زبرا چاپی، سه بعدی و طرح دار برای اتاق خواب، بسیار ایده آل میباشند، خصوصا پرده های زبرا چاپی که عکس شخصیت های کارتونی روی آنها چاپ شده استف برای اتاق خواب کودک ایده بسیار عالی میباشند. اگر هم پرده زبرا را برای اتاق خواب بزرگسالان میخواهید، پیشنهاد میکنیم که پرده های تیره نصب کنید تا فضای اتاق تاریک شده و باعث خواب آسان و سریع شما بشود.

پرده زبرا ایده آل برای آشپزخانه

بزرگترین کاربرد پرده زبرا برای آشپزخانه میباشد. از آنجایی که پرده آشپزخانه سریع تر از پرده های دیگر آلوده می شود، باید پرده ای را برای آن انتخاب کنید که شستشوی راحتی داشته و پس از شستشو نیز به راحتی نصب شود. پرده زبرا در عین سادگی، بسیار شیک و زیبا میباشد و برای بهبود دکوراسیون آشپزخانه می توانید رنگ آن را با رنگ کابینت ها، پارکت ها یا وسایل بزرگ آشپزخانه ست کنید. همچنین می توان برای افزایش اشتها رنگ های روشن مانند قرمز، زرد و نارنجی را برای پرده زبرا انتخاب کنید.

خرید پرده زبرا ارزان از سایت سبک مدرن

برای داشتن دکوراسیونی مدرن، باید از وسایل مدرن هم استفاده کنید. پرده زبرا یک مدل پرده جدید است که می تواند اولین قدم برای رسیدن به دکوراسیون رویایی شما باشد. سایت سبک مدرن (https://sabkemodern.com) با بیش از یک دهه تجربه درخشان در زمینه دکوراسیون داخلی، بهترین و جدیدترین مدل های پرده زبرا را با قیمتی مناسب به فروش میرساند. شما می توانید برای خرید مدل های پرده زبرا برای پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه به این سایت مراجعه نمایید و یا با شماره 22537199-021 تماس حاصل نمایید.

منبع