سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه استفاده از کرم ترمیم کننده زخم

در مقاله ای با عنوان « ترمیم کننده چیست؟ » درباره ترمیم کننده صحبت کردیم اما با گذشت زمان متوجه شدیم که سه موضوع درباره ترمیم کننده ها وجود دارد که ذهن مخاطبان را به خود درگیر کرده است، پس تصمیم بر آن شد که در مقاله ای جداگانه این موضوعات را شرح دهیم. « نحوه استفاده از ترمیم کننده ها چگونه است؟»، « بهترین زمان استفاده از ترمیم کننده چه زمانی است؟ » و « مدت زمان استفاده از ترمیم کننده چقدر است؟ » این ها پرتکرارترین سوالات درباره ترمیم کننده است که ما در این مقاله می خواهیم به صورت مفصل و جامع به این سوالات پاسخ دهیم.

نحوه استفاده از کرم ترمیم کننده

نحوه زدن کرم ترمیم کننده به قدری مهم است که در صورت عدم آگاهی یا بی توجهی نسبت به این موضوع و نکات مهم در زدن کرم ترمیم کننده ممکن است آسیب های جدی را به دنبال داشته باشد . همواره توصیه می شود که پیش از استفاده از ترمیم کننده، با پزشک مربوطه یا یک مشاور متخصص مشورت کنید و با توجه به شدت و قدمت جراحت، بهترین و مناسب ترین ترمیم کننده را انتخاب کنید و روش استفاده از آن را نیز جویا شوید. اینکه کرم ترمیم کننده را چگونه استفاده کنیم مسئله مهمی است، به ویژه در مواردی که میزان سطح و عمق آسیب زیاد است.
یکی از این نکات مهم که در استفاده از ترمیم کننده ها باید به آن توجه لازم را داشته باشید این است که؛

  • ترمیم کننده را روی زخم های باز یا ناحیه بخیه شده استفاده نکنید. هم چنین استفاده از محصولات ترمیم کننده در نواحی چشم و سایر بافت های مخاطی استفاده نشود.
  • نکته ی دیگر این است که پیش استفاده از ترمیم کننده لازم است محل جراحت را با آب و صابون شستشو دهید سپس کرم یا ژل ترمیم کننده را به صورت ماساژ گونه در ناحیه مورد نظر بمالید.
  • برای اطلاعات بیشتر درمورد نحوه استفاده از کرم ترمیم کننده های مختلف می توانید بخش توضیحات محصول را در سایت های معتبر ارائه دهنده ی این محصولات مطالعه کنید.

زدن کرم یا پماد ترمیم کننده بدین ترتیب است که باید در ابتدا ناحیه مورد نظر را شستشو دهید تا از هر نوع باکتری و آلودگی پاک شود سپس مقدار کمی از کرم را برداشته و با رعایت نکات گفته شده ی فوق، کرم را در ناحیه زخم زده و به آ?رامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. برای عملکرد بهتر ترمیم کننده می توانید کرم را به صورت پراکنده و در چند نقطه از محل بزنید و به وسیله حرکات ماساژ گونه، آن را پخش کنید.

مدت زمان استفاده از ترمیم کننده

اینکه چقدر و چه مدت زمانی لازم است که از کرم ترمیم کننده استفاده کنید، کاملا بستگی به عمق و عمر جراحت و آسیب دیدگی دارد. به این صورت که زخم شما هر چقدر عمیق تر، سطح بزرگتر و عمر بیشتری داشته باشد، طبیعتا مدت زمان بیشتری هم برای بهبودی کامل نیاز دارد. اما چیزی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که به صورت روزانه و منظم ترمیم کننده را استفاده کنید تا زمانی که طول درمان کامل شود. ترمیم کننده ها معمولا باید روزانه 2 الی 4 بار و به مدت حداقل 8 هفته مصرف شوند تا اثرگذاری مطلوب را داشته باشد.

بهترین زمان استفاده از ترمیم کننده

اینکه چه موقع از کرم ترمیم کننده استفاده کنیم یکی از رایج ترین سوالاتی است که در باب استفاده از ترمیم کننده ها پرسیده می شود. تعیین این زمان به نوع زخم شما بستگی دارد. به این صورت که باید بررسی کنید آیا زخم نیاز به بخیه دارد یا خیر ؟ اگر نه که میتوانید بسته به شدت و نوع زخم از یکی از انواع کرم ترمیم کننده برای بهبود زخم خود استفاده کنید اما در صورت نیاز به بخیه بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات لازم جهت بهبود زخم انجام شود. البته بعد از آن می توانید از کرم های ترمیم کننده بخیه برای جلوگیری از به جا ماندن جای بخیه و ترمیم زخم ناشی از بخیه استفاده کنید.
اما چیزی که درمورد زمان استفاده از ترمیم کننده ها واضح این است که بی توجهی به زخم با این عقیده که زخم به مرور خودش خوب می شود کار چندان درستی نیست به خصوص در مورد جراحت های عمیق. عدم رسیدگی و مراقبت صحیح از زخم ها باعث می شود که لک و رد آن ها روی پوست باقی بماند که طبیعتا در زیبایی ظاهر تاثیر می گذارند. بنابراین بهتر است که نگذارید مدت زیادی از زخم ها بگذرد و بعد نسبت به درمان و ترمیم آن ها اقدام کنید چون در این صورت مدت درمان هم طولانی تر می شود.

جمع بندی

با توجه به آنچه که در این مقاله بیان شد می توان این نتیجه را گرفت که ابتدا باید زخم و جراحت به خوبی بررسی کرد تا بتوان بهترین زمان برای استفاده از ترمیم کننده و مدت درمان را تخمین زد. به علاوه اینکه سرعت ترمیم و بازسازی در افراد مختلف، متفاوت است. پس آنچه که مهم است، بی توجهی نکردن به جراحات و اقدام برای درمان آن هاست.

 

فروشگاه ایطو از جمله فروشگاه های معتبر عرضه کننده انواع محصولات بهداشتی و مراقبت پوست با اررائه مشاوره رایگان توسط متخصصان مجرب پوست و مو می توانند به شما در زمینه انتخاب محصولات بهداشتی مناسب پوست خود را انتخاب کنید

 

منبع:

https://eitoo.ir/magazin/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%b1%d9%85%db%8c%d9%85-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87/